no entry

Bulan ni satu apa entry pun aku tak create lg.Sebab..lappy aku rosak dan takkan aku nak jadi penulis blog di ofis?Tak ke haru kalau ada officemate yang sibuk mengintai dan gelakkan aku sebab jadi blogger.
Nampak je ganas tapi dalam hati ada taman,ceh.Rosak reputasi aku kalau nak bagi arahan kerja nanti.
Lappy rosak,sb screen problem.Kena rm500.Hampeh,kalau guna hantar kt Compaq Service Centre,kena Rm700.
Blogger kalau dulu adalah seumpama wartawan-mengkritik dan menulis komentar bagi hal-hal yang dirasakan memberi faedah dan mengajak pembaca berfikir.
Tapi sekarang ni sesapa pun boleh menulis blog,asalkan rajin dan suka reveal kisah hidup kat orang lain.
Jadi untuk manusia macam aku yang dulu zaman remaja bercita-cita nak jadi penulis (tapi tak berjaya sebab tak berbakat langsung),bolehlah guna blog ni untuk menulis secara sukarela biarpun takder sapapun nak baca melainkan diri sendiri jua.
Lepas tu aku obses nak tgk trafic flow blog aku..haha hari ni berapa orang view,konon macam popular blog lah.Masalah kronik ni.Untuk pembaca blog aku,terima kasih sebab sudi jenguk hatta sesaat cuma.Mungkin nak tgk tuannya cukup waras ke tak,tu belakang kira.

Dah bulan Jun,apa azam yang dah tercapai?Sepatutnya dah mission accomplish dua tiga azam ataupun separuh dah tercapai.Aku??hehe adalah yang dah tercapai.Cuma nak increase saving tu yang agak sukar melainkan pi korek saving semedang.


In my mood to detoxince my body
Been fasting for 3 days.
My meal to break my fasting is something like nicoise salad..
Then,revolution nak kurus..yang ni tengah diusahakn.Oh God,aku asyik makan,makan dan makan sahaja.Meeting,makan.Gathering,makan.Keje,makan.Sampai satu tahap aku rasa diri aku macam tong pengisar  makanan dah.Seluar jean pun agak ketat dan baju aku yang seksa-seksa pun dah risau nak pakai.
Jadi,sendiri mau ingat ok,bulan ni aku plan nak buat detoxin.Dah berjaya seminggu.Asik makan salad dan daun mengalahkan kambing.Pastu makan sandwich je...konon..semestinyaaku nak jadi kurus mcm dulu balik.Body tone dan ala-ala Pamela Anderson gituuu.
Dan yang bestnya,bila aku berazam macam ni,body boleh terima dan taklah rasa lapar macam orang gila.Mind is the most power tool,it tell the body to adapt the situation.
Then,azam nak ikuti kelas aerobik secara berkala..hmmmpppeh  yang ni pun satu lagi.Dah 2 bulan aku tak pi kelas..sebab?balik keje,tengok TV dan membuta jek.Tak ada gaya hidup yang sihat langsung..tapi berangan  nak body macam celebrity hollywood.

No comments:

Post a Comment