Trip ke Universal Studio Singapura Part 2

Ni adalah sambungan entry lepas.
Entry part 1 adalah lebih kepada kos dan bajet.Entry ni akan cover Far Far Away Shrek,Lost World,Mummy,New York street.
Untuk makluman, ada makanan halal dalam ni,aku pun tak survey.Kena tengok pada signboard halal diluar kedai.Aku hanya beli pop corn disini yang berharga SGD6.50 (RM16 lebih kurang) dan aku memang standby air mineral.
Bagi aku riding disini lebih adventure,cuma 4D animation di Far Away castle adalah kurang real.Hanya ada percikan air,hembusan angin,kaki labah-labah dan gerakan kerusi sikit.4D di Genting adalah lagi best,real dan siap kena pakai belt dan ada pemegang tangan sebab kerusi dia gerak keatas,bawah,kiri dan kanan.
Roller coaster di Mummy bagaimana pun boleh bikin jantung berhenti.Mgeri dan real.Manakala bagi riding lost world,kami tak dapat naik.Ia dihentikan kerana hujan.Jadi note kepada pengunjung elakkan pergi time hujan,byk outdoor riding yang tak dapat merasa.


the castle

fairy godmother

dalam castle beratur utk tgk 4D
Lost world:

besar gila patung ni

Aku ngeri tgk patung ala Mesir ni

patung mummy ni kalo tengok rasa gerun ok


tempat live show depan building ni

Group ni perform pada waktu tertentu shj.Cth masa ni kul 5.30ptg

NY yellow cab
Aku rasa tu je la info yg dapat aku bagi pasal USS ni.Disini juga disediakam monorail percuma untuk ke Sentosa Island yg famous dgn show Song Of The Sea tu.
Parking disediakan dibasement,jd sape yg nek tour bus pun akan turun bwh utk balik.Selalu jam 7.00 petang semua oran g dah keluar kerana dah tamat operasi.
Overall kalo nak puas hati pegi pagi kul 10 sampai kul 7ptg.Boleh tawaf dan terokai semua zon.Macam aku tak sempat sangat sebab orang ramai kena beratur dah tu hujan pula.

No comments:

Post a Comment