Tuesday, January 22, 2013

Pinggan Oh Pinggan

Pinggan mangkuk
Dinnerware
dan kawasan sama waktu dengannya. Hobi utama kaum wanita,surirumah dan makcik-makcik. Mengumpul pinggan mangkuk adalah satu keperluan, malu orang datang dihidang pinggan kedai dua ringgit.
Biar beli sikit-sikit,bila dikumpul lama-lama dapat buat kenduri satu kampung an takyah pinjam yang surau punya. Pi Langkawi,beli pinggan. Pi Ayer itam,usha pinggan. Pergilah ke hatta ke England dan penghujung dunia pun, mengintai pinggan adalah kewajipan
Perempuan dan pinggan-dua menjadi satu. Oh alangkah ruginya manusia yang tak tahu menghargai makan dalam pinggan yang cantik, hidang dimeja dihiasi  teh berteko corak bunga. Aku rela masuk kutu asal dapat memilikimu. Biar baju tak berganti seminggu,kasut ternganga depan belakang,muka dah serupa mak lampir tak jumpa darah,aku tak peduli.
apesal heh?tebiat?nak penampor?
hhehe, saja nak tunjuk gambar set pinggan baru.Victoria set RM299 dari Menang Glassware dan pinggan segi empat yang dibeli di Saaka Nilai (memang bersaka sungguh kedai ni,dah berapa set aku beli daa)


Victoria Menang Glassware dinner set






pinggan dari Saaka Nilai

1 comment:

  1. Haha!
    Tak larat gelak baca entry ni. Adoi la!

    Tapi betul kan? Kita nak pinggan macam-macam corak, design bagai. Kalo orang laki.. bagi dia satu pinggan, dia buleh guna pinggan yang sama sampai 20 tahun.

    Eh, serious cantik koleksi terbaru Aza!
    So very the sweet la itu design bunga-bunga kecik. Dah berapa set dalam lemari ni? Sikit lagi kena beli lemari baru, buleh bubuh lagi set-set baru. Kan? ;)

    ReplyDelete