Thursday, July 18, 2013

Berbuka puasa di hotel

Frankly speaking,aku bukan suka sangat berbuka sangat dihotel.Selain terlalu banyak pilihan,makanan selalunya tak dapat menandingi kesedapan di bazar ramadhan.
Lagi pun tak syok makan dalam keadaan skema dan ramai orang berebut amik kat buffet counter.
Sekaraang ni aku tengok boleh dikatakan setiap hari penuh orang berbuka dihotel..makmurnya Malaysia.Ramai orang kaya-kaya.
Amik penuh meja sebab terliur pastu jamah sikit je..aku pun ada tabiat buruk camni jugak.Setan dalam diriku tidak lut dirantai atau aku sebenarnya setan bertopeng manusia.
Okay,hentikan merapu...aku jika makan dihotel,kalo boleh semua nak amik sebab alasan kita bayar mahal..so tu yg jadi tamak.Tapi jika di bazar Ramadhan,kita beli apa yg kita nak makan je,taklah membazir sangat..dan tak rasa rugi.


penuh meja....



raya lambat lagi tapi dah ada lemang dan rendang

buah-buahan

dessert


Rasanya tak berbaloi  bayar sebegitu mahal tapi berapa banyak sangatlah yang kita dapat makan?
Pastu ko nak solat,nak rush jugak..malas nak kalut2 tu....kalo kat umh solat,rehat jap...terawikh ke apa..balik tu makan kuih ke sikit.
Mungkin pengalaman bekerja dihotel dulu membuatkan aku jemu makan dihotel.Lebih sedap rasanya makan direstoren ikan bakar atau restoren lain.tapi sesekali nak bawak anak-anak dipersilakan.

No comments:

Post a Comment