50 Shades Of Grey -buku mengarut?


50 Shades Of Grey..buku romantik erotik yang dikarang oleh E.L James,penulis British.
Buku berkenaan BDSM,bondage and cuff dan dominance-submission.Yang akan dijadikan filem.

Ini yang aku malas nak baca buku sebelum movie tu keluar jadi filem. Kuciwaaaa.
Baik aku tengok movie cam Twilight tu dan baru baca novelnya. Sebab? aku tak mengada-ngada pilih pelakon ciptaan aku masuk jadi watak tu.
Berita yang diterima sebentar tadi (berkurun yang lepas to be precise) , watak Christian Grey tu akan dilakonkan oleh Charlie Hunnam, British actor yang berlakon dalam Son Of Anarchy tu (aku tak penah tengok pun).
Macam biasa, semua peminat novel erotic/BDSM ni kecewa sebab depa dok bayangkan actor pujaan depa akan terpilih. Sorry folks...toksah dok menangis air mata berdarah pasai ni.Takde pekdah.
Nangis atas sejadah lagi baguih.
Siapa hangpa pilih? ni calon-calonnya yang di vote menerusi fanpage.
Untuk pegang watak Christian Grey,syarat utama adalah Kacak, Handsome, drop-dead-gorgeous, oh-so-mighty-fine-look dan tampan setampan tampannya .OK, yang ni ramai actor yang sesuai mcm Ian Somerhalder, Matt Bomer, Henry Cavill, Ryan Gosling and list goes on.

Chris Carmack pun sesuai gak..

drop dead beautiful

ni calon pilihan aku dan semua peminat

As for me,aku mestilah suka kalau Ian Somerhalder jadi Christian Grey.Sebab muka ketat dia tu dan mata panahan arjurna dia tu...apart from he's not a hearts and flowers guy type macam Mr.Grey.
Ataupun Gabriel Aubry yang hot,yummy dan super gorgeous
This is real damn hot perfectt Mr Grey..

Gabriel Aubry is a perfect role for Mr.Grey..tapi i lupa hes not an actor..
Tapi manalah tau, kot si Charlie ni berlakon lagi best,lagi lelaki dengan slag Brits kan sound sexy than American, no? and knowing Brits, they are Mr Gentlemen yang boleh mencairkan semua taik telinga dengan ucapan excuse me, would you like, please ma'am, yada yada. Sarcasm is his favourite weapon. (normally, but don't get offended by his toilet humor)
Dan Anastasia Steele dilakonkan oleh anak si Don Johnson/Melanie Griffith yakni Dakota Johnson. Heroin aku tak kisah sgt, sebab dalam otak tu bila aku baca, aku imagine heroin tu aku..so what?

charlie Hunnam-he's aint bad either
dakota johnson..ok sesuai sebab mata biru dan muka innocent
Aku ada sorang kawan mat saleh yang amat hampeh. Dia Brits dan konon selalu tunjuk dia intelligen sangat. Selalu bagi aku lecturer teori Dr Maslow dan Darwin. (sebab dia life coaching dan merasakan aku manusia yang perlukan coaching, bad ass, isn't?)

Aku malas nak layan dia,sebab bagi dia manusia patut jadi macam haiwan in term of sex. Fuc* everything moves around you. So sad man.  Dan aku pathetic person sebab aku ignore dia..Dia tanya aku ada baca buku Abraham Maslow tak. dan asik la nak debat teori manusia dengan aku. Damn.
Jawapan aku kat dia, aku hanya baca buku mengarut macam 50 Shades Of Grey, Bridget Jones dan buku merapu. Dan suddenly dia generalized aku dengan kata sebab tu la aku tak kaya cam dia, tak pandai cam dia, tak a*s h*le cam dia (hehe,) sebab aku tak baca buku ilmiah. Seriously??
Sebenarnya dia bukanlah nak generalized aku sgt, cuma mangkuk tu memang suka kalo aku marah dan melompat dengan apa yang dia hujahkan.

What the hell man? suka hati aku la nak baca buku apa pun. Kalau 50 Shades Of Grey buku mengarut, sebab apa dia best-seller? sebab dia menghiburkan..tak membosankan, and people want to be entertain. Aku dah cukup stress dalam hidup,dan kenapa perlu nak menambahkan stress aku dengan baca buku yang akan memecahkan otak aku ni/atau make all theories bugged in my head and consume me. like the Joker said : Why so serious??
Dan mangkuk hayun mana yang beli buku tu sampai cetuskan fenomena? sapa? siapa? who? konhe?sex maniac? tak lain dan tak bukan,spesies mat saleh la jugak..dah pengarang dia pun British. Pembeli pun Brits jugak yang banyak. Got it?
Aku bukanlah fanatik 50 Grey, hanya seorang pembaca biasa. so apa kes nak degraded aku?
So who is 50 shades of  fu*ked up afterall?  Even its review as poorly written, poorly literature so on and so forth.

Review 50 Shades of Grey :

Buku ni pun pada aku cam novel biasa, plot je berbeza,hmm...hero jelmaan Greek god dewa tampan Adonis, lelaki kacak nak mampus sampai menangis kau tengok, handsome sampai kau sanggup cakar muka kau bila tenung dia ,oh-so-impossibly-handsome, juga heroin haruslah perempuan cantik nan jelita bak si Aphrodite dan body to die for yakni  SLIM, big tits ,ohhh ...so cliche', - ditambah dgn lelaki kaya raya billionaire juta-juta kalah Bill Gates. .(ok aku tipu..dia no.2 kaya di Seattle) dan heroin si gadis biasa pelajar universiti baru nak grad..ia adalah drama yang hero-heroinnya watak tipikal .

 Kisah cinta yang pelik..si watak hero melalui detik yang abnormal sewaktu remaja dan terbawa dengan tabiat BDSM itu hingga dia menjadikan ramai wanita sebagai submission menjelang dewasa. Hingga akhirnya bertemu si heroin lepasan Uni yang datang secara tak sengaja  interview kisah kejayaannya dan dari situ kisah mereka bermula. Dimana dari menawarkan si gadis menjadi submissionnya.. dia jatuh cinta dan berlanjutan hingga ke trilogi seterusnya..watak dikembangkan ke dalam keluarga Mr Grey dan kembali ke zaman chilhood dan sedikit unsur psiko menjadi asasnya.

Beza novel ini adalah dari segi bdsm dan unsur erotik yang ada. Adegan erotik di gambarkan secara jelas dan perasaanya begitu kuat. Paham-pahamlah kalau baca adegan tu..petuanya, baca waktu malam dan nak tido okey? so takde gangguan anak dll.
Kaum hawa akan terpesona dengan watak Christian Grey kerana sifat melindunginnya dan kejantanannya yang terserlah. Sifat gentlement yang sangat di idamkan ada padanya..Well..maka jadilah kita pemuja watak Mr. Grey yang menyebabkan fenomena seantero dunia.

Seriously after you read second and third installment, I got tired of it.
(woihh cam bagus nak buat review..bape byk dah novel best-seller ko ado?)

PS= So if you haven't read the trilogy... Where the hell have you been??

Check it out here:
http://www.jamesaltucher.com/2012/11/why-50-shades-of-grey-is-great-literature/

1 comment:

  1. Org yg ade minat pelik cmni bole dikatakan unik kan?huhu

    ReplyDelete