Sunday, September 22, 2013

SF Beauty set penjagaan muka

Aku dah pakai krim ni selama 9 bulan.Mula pakai bulan Januari.
Lepas sebulan dua pakai memang semua manusia yang aku jumpa tegur muka aku glowing dan cerah.
Cara pakai:
-Cuci muka dengan sabun
-Sapu krim siang/malam ikut waktu
-sapu krim mestilah masa muka sedikit basah dan lembab sebab krim ni cam susah nak ratakan sikit
-cuci dua kali sehari,pagi dan malam diikuti dengan sapuan krim

Lepas pakai beberapa minggu,selalunya muka cam gatai sikit dan ada tumbuh biji-biji kecik...dan muka rasa cam sedikit panas.Lepas tu ok dah.
(ikut pada jenis kulit).Mula pakai,memang pakai tiap malam tapi dah lama sikit,aku selang selikan penggunaannya.
Cuma,bila lama tak pakai,akan tumbuh jerawat kat muka aku.Bukan jerawat sgt tapi cam biji tu.
Dan sayugia diingatkan aku ni memang jenis bukan  yang ada jerawat.Susah nak ada jerawat even dari remaja biarpun muka aku takleh putih bersih cam Nicole Kidman.Taktau kenapa.dan biasalah tangan gatal aku ni cepat je nak jorek-korek jerawat tu.
Tapi krim ni tak dapat gak nak hilangkan jeragat keturunan aku.,ye keturunan aku ada campuran mat saleh sikit sebab tu ada bintik hitam,(jgn muntah ok..ini adalah auta bukan fakta).


Dulu aku pakai Olay..(krim bajet,hukhuk) sekarang dh tukar krim ni.Ok la setakat ni...ssabun leh tahun 6 bulan (potong 4 tuu) dan krim dalam 2 bulan.Harga sabun,krim siang dan malam (3 item) RM100.
Cuma dah lama pakai tak nampak sangat bezanya.(banyak cantik muka kau?nak putih tahap orang albino ka?)
Bagi sapa nak try,sila pakai.Muka sensitif boleh cuba sabun Vitamin E tu,yg hijau sebab elok untuk kulit.

No comments:

Post a Comment