Naik bot dari Pantai Merdeka ke Tanjung Dawai

Kalau pergi Pantai Merdeka selalunya pengunjung akan ke Tanjung Dawai dengan bot untuk membeli ikan bilis, ikan kering dan lain-lain hasil laut.
Tambang dari jeti Pantai Merdeka ke jeti Tanjung Dawai seorang Rm3 saja sehala.

jeti bot ke tanjung dawai dari pantai merdeka

satu bot boleh muat dlm 10-12 org

tambang dan waktu operasi

tambang bot ke Tanjung dawai.. sorg Rm3 sehala

tempat menunggu bot

jeti yg sempoi di pantai merdeka

jom naik bot


dari atas bot nampak dah bangunan tempat jual ikan bilis, kering dll ni
jeti tangjung dawai

jeti di tanjung dawai..sempoi baq hang




jeti di tanjong dawai..lps turun bot menapak la ye


ni bangunan utk beli hasil laut..di tingkat 2 yer..sempit la bila membeli tu

dah sampai Tanjong Dawai

atok nenek suka borong benda macam ni



harga ikan bilis,,ada yg 1/2 kg RM 17, 26 dan 16
bilis halus matab biru setengah kilo rm22, bilis rangup setengah kilo rm22

ikan yg kena kupas murah sikit

ikan kering, belacan seketul rm5 semua ada



ada bilis siap pack rm10 utk 200gm


tingkat atas ni sempit sikit..sesak klu cuti


jom mkn lps beli


kedai kat bwh



lpeas soping boleh minum abc dan air kelapa kat bawah building tu..laksa pun ada

abc



laksa tanjung dawai


Comments

  1. X pernah lg pi Pantai Merdeka naik bot. Selalunya drive ja. Lama x pi Pantai Merdeka & Tanjung Dawai

    ReplyDelete
  2. ikan bilis sana..anggaran berapa RM sekilo? biasa JM order kat kwn dari Kuantan leh dpt RM16++ utk setengah kilo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahal jgk JM..dlm Rm50-60 gitu..kira murah sgt la kat Kuantan tu

      Delete
  3. lama sangat tak meronda ke Pantai Merdeka. lalu jee tak singgah. Pulau Sayak pun.. sesekali melepak tepi pantai seronok juga ^^

    ReplyDelete
  4. Operasi feri dari pukul berapa sampai pukul berapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalunya sampai pukul 7..bila maghrib dah abis..

      Delete
  5. Macam haram jadah tempat pelancongan macam ni

    ReplyDelete

Post a Comment