Salam Aidiladha 1445h @ 17 June 2024

 Selamat Hari Raya semua...masih dalam bulan Zulhijah kita. 

Semoga puasa Arafah dan doa-doa kita diterima, aaminn.

Raya kali ni macam biasa,.mlm raya kuar gi mkn2 . Masak rendang daging, ketupar palas, nasi impit dan lodeh serta sambal sotong. Kebetulan birthday si bongsu jatuh pada hari raya 17 Jun. Jadi petang tu pi celeb seaadanya dan hadiah dah bagi awal dah. (sneakers)

Selamat Hari Raya Haji @ 17 Jun 2024, Isnin..imej google


masak yang basic raya je..sebab nak outing celeb birthday ank dara petang tu

ketupat palas wajib untuk org kedah...order ddan balik rebus

nasi impit kena ada

rendang daging ni sodapppp

sayur lodeh..makan dgn nasi impit, sambal lagi sedap dari beli kat kedai

sambal sotong rendam..utk lontong

marathon masak dari petang 9 zulhijah masa puasa Arafah

masak sup daging korban lepas tu



birthday ank dara ni 17 jun 2024, tarikh raya haji



lope u

celeb kat nando's

order family set RM120 camtu

peri-peri chicken dgn 4 side dishes-yg ni grill vege

order ala carte yg ni jugak

nata ni sedapp-portuguese egg custard 

teman hubs shopping

semoga yang baik-baik untukmu anak-hari lahir ke-16
Ya Allah, berikan rahmat, keberkatan dan perlindungan kepadanya

Achik Steamboat & Shellout Jitra

 Assalamualaikum semua..selamat hari Arafah...selamat berpuasa dan doa sebanyak-banyaknya..semoga diterima oleh Allah s.w.t

Last few weeks Mak ada pergi mkn kt sini, stimbot kt Jitra. Saja try.

Restoren ni dekat petrol pam BHP.

Harga stimbot RM 39.90/pax dan ada jugak menu ala carte. Mak amik ala carte je lah..3 org makan dalam RM90 camtu. Amik shellout set Rm39.90.

Overall biasa je makan kat sini. tak repeat dah kot.


restorennya

suasana..besar jugak

ada luar dlm seating

set kambing/daging bakar

ala carte western




amik shellout je..tapi yang banyak tu lala retak seribu..rasa so-so je matt

yg ni buffet stimbot

banyak jugak pilihan

shellout yg byk lala je..padan le harge ye tak tapi arab kitchen lagi sodap

char koey teow

nasi kambing bakar

dalam kedai


Yang tertinggal Jun 2024

 Hello June. Dah separuh bulan pn.

Tapi tahun 2024..dalam draf punya lama..

Yang telah tertinggal dan telah berlalu. 

Mencipta detik di tempat baharu.

dinner steambot..ada function masa ni

1 meja dlm 6-8 orang

kuah tom yam dan clear soup

hanya kenangan ..ramai dah berpindah sejak 2024

[person in charge utk meeting

2024

2022 rasa ni-hari sukan end of the year


dgn BFF..sorang dh bersara awal..masa ni bengkel kat hotel

2022

2023

ke Sedim kulim masa camping

dinner everyday kt luar..adeih habis diet gituh

raya 2022

lop u both

bithday ank dara sulung 2023

hehe

kenduri 2023


Lunch gathering untuk YB

 Assalamualaikum hampa..sihat ke tu. Cepatnya dah nak masuk pertengahan tahun 2024.

Lunch gathering kali ni di buat untuk YB- yang bersara dan bakal bersara. Ada 5 orang semuanya.

Kumpul duit satu team dan beli hadiah serta buat jamuan kecil-kecilan. Cuma takde kemampuan nk bagi gelang omeh 10k sorang satu..cikgu-cikgi depa kaya lain laa kn.

Food lebih sebab ada yg sponsor dan siap tapau lagik.

Team PPA/PPT yang sporting dan sempoi. Simple occasion yet memorable on 6th May 2024 at the  Lounge.

hadiah kepada YB-YB..telekung SK, sejadah dan beg anyam yang santek ni..order online je mattt

kek sponsor..sedap butter cake ni

nasi beriani dan ayam beriani

dessert byk..kek, cream puff, puding dan cocktail



nasi beriani

ayam beriani..sedapp..semua makan bertambah

jelatah dan tembikai

cream puff

chesse coklat

puding roti

selamat bersara Yb kesayangan

sandwich mix

cocktail ni sedap


sebahagian yg ada

tak ramai tapi meriah





hepi jumpa kwn-kwn


ni tukang buat cocktail

PPA/PPT last gathering 2022..ada yang dah tiada..al-fatihah En. Zaher Mat Isa..sebab tu penting ada kenangan bersama yg di abadi kan..tak kisahlah kt blog ke, kt IG ke,fb ke


Semoga ukhuwah terus berpanjangan...