Menu Berbuka puasa yang wajib

Ya Allah,bulan posa ni tekak aku mcm meroyan..otak pun asik pikir pasal makanan sajok.Dahler tadi pagi aku trim pokok dan bersihkan lanskap..kalau dapat minum air segelas aduhh nikmatnya....
Nikmat yang  Allah bagi tak ternilai..bila seseorang itu dapat meneguk seteguk air semasa dia sedang dahaga..ia lebih nikmat dari segala dunia dan isinya masa tu..
tapi benda simple macam tu lah yang kita selalu terlepas pandang..

Dugaan...tu pasal bila bukak internet asik jamu mata tgk pic makanan jek kejanya.Mcm budak darjah 3.
Kalau sebelum ni time aku dapat merempit,tiap-tiap petang aku pi bazar ramadhan..ni dh ler motor takder..jalan jem nk ke bazar dgn parking susah harus aku masak jer dan makan apa yang ada..huhu sedih tau.
Sebab aku ada menu yang favourite masa berbuka,ohh tersangatlah rindu nak menjamahnya.Puasa tahun ni baru sekali dapat makan,tu pun masa 1stday posa beli kt bazar Alor Setar.
Murtabak idamanku...
Muahaha..ngidamnya nak makan murtabak ni...Air peberet mestilah tebukan..
Lauk peberet..tak kisah janji pedas..sambal sotong favourite dgn pucuk paku pastu ikn goreng..hehe hampeh takde keja dok hafal benda-benda ni..ayam aku tak minat lorr..sesekali ok la




kredit to google...sb amik pic ni,jgn saman aku ok..
Harini pun tak tau nak masak apa..masak asam pedas sudahlah..nanti aku upload pic utk jamu mata.

No comments:

Post a Comment