Wednesday, February 4, 2015

Musim Arrowhead/ngaku goreng

Lai..lai..musim arrowhead/ngaku dah tiba sempena Tahun Baru Cina.
Jadi mak pun berebut dengan ah pek, mak nya, amoi dan luekong kat Tesco pilih benda ni.
Balik..kupas dan hiris nipis..basuh kejap dalam air dan toskan. Goreng dalam minyak panas dan served. Nak tabur garam pun boleh. Goreng makan panas sedap dan lazat..nak buang kulit yang seksa..lambat.
 Taktau korang camna tapi bila makan banyak agak gatal tekak ni. Dia serumpun keladi kot. Ke den tak gheti masak.
ni ubinyaa..murah sangat

buang kulit dan hiris nipis

sedap..manis lemak

sekali ngappp je layan tv..tapi nak kupas pun jenuh bercinta

2 comments:

  1. Replies
    1. Tak kot..sengkuang cina yg kecik tapi tetap rasa sengkuang tu..ni macam rasa ubi gitu..wa pu che tau..makan ja tau

      Delete